Dags att söka till Lagårn i Ullsta

 

Vem får söka?
Varje person som är bosatt i Sörmlands län, Uppsala län, Östergötlands län, Stockholms län och Västmanlands och Örebro län och är född 1997 eller tidigare kan söka till Konstsalong Ullsta 2017.
Vad kostar det?
Anmälningsavgiften är 300 kr och sätts in till Ateljé 42 på BG: 761-7392
Märk insättningen Konstsalongen 2017 och skriv ditt personnummer och namn.

När är sista ansökningsdatum?
Sista ansökningsdag är 4 mars 2017
Hur ansöker du?
Fyll i anmälningsblanketten.
Du kan ladda ner all information och blanketter här på höger sida.
Du söker med 3 verk. Tänk på att provisionen är 35% när du sätter pris. Priset går inte att ändra i efterhand.
Områden är måleri, grafik, foto, textil, glas, blandtekniker och skulptur.
Storlek för inramade konstverk högst 120x120cm. Skulptur högst 150cm inklusive sockel.

Samtliga verk måste vara till salu. Verken skall inte vara mer än 3 år gamla. Dina uppgifter som pris och antal som är till salu är bindande och kan ej ändras i efterhand.
Priset skall inkludera allt som köparen ser (dvs ram och dylikt) och Konstsalongens provision 35%.
Vad ska jag skicka in när jag ansöker?
Du ansöker inte med själva föremålen utan med fotografier av dem antingen digitalt eller på papper.
När du söker digitalt (per email) så sänd foton med hög upplösning (för att användas i marknadsföringssyfte av salongen, vilket betyder att du ger ditt tillstånd att erbjuda bilden för fri publicering).
I samband med anmälan betalar du in 300.- till Ateljé 42 på BG 761-7392 senast 4 mars. Märk talongen med ”Konstsalongen 2017”, samt ditt namn.
Bifoga kvitto i ansökan!
OBS! Till fotografierna (både digitalt och pappersfoton) ska du bifoga en komplett ifylld anmälningsblankett och kvitto på inbetalningen. Bilden ska endast ha samma nummer som på ansökningsblanketten.
Du som sänder in pappersfotografier måste även skriva ditt namn på baksidan och vilket nummer som överensstämmer med anmälningsblanketten.
Ej korrekt ifylld anmälningsblankett gäller ej och du kommer inte med i bedömningen.’
Ansökan sänds till email: maud.probst@gmail.com
Märk kuvertet eller e-posten med ”Lagårn i Ullsta 2017”
När du söker med pappersfotografier (i max storlek A4,) skall dessa sändas till adress:
Maud Probst
Harry Martinsons väg 11
646 93 Gnesta
Vad händer med mina insända fotografier efter jurybedömningen?
Insända fotografier eller CD-skivor, USB-minnen med flera returneras ej till avsändaren. Vi har inte möjlighet att bevara det innehållande materialet.
När och hur får jag reda på om jag kommit med eller ej?
Juryns utslag sänds ut per epost eller vanlig post efter den 25 mars.
De som antagits meddelas per brev eller e-post och får närmare information om inlämning av antagna verk samt rutiner för försäljning osv. Namnen på antagna kommer även att publiceras på hemsidan.
Om jag kommer med skall jag själv ordna transport av mina verk till salongen?
Ja, det ska du!… samt eventuell transportförsäkring liksom för återtransporten efter utställningens slut. Vid inlämning av konstverken står du själv för uppackning och tar med emballaget hem!
Om någon köper det jag ställer ut, hur får jag betalt?
Vid försäljning tar Konstsalongen ut en provision på 35%. Försäljningspriset som du anger på ansökningsblanketten skall därför inkludera provisionen.
Du får betalt med avdrag för försäljningsprovisionen, först sedan köparen erlagt full betalning.
Ditt kontonummer meddelar du Konstsalongen när du vet om du har kommit med på utställningen.

Jury
Årets jury består av tre personer som är verksamma inom kulturens- och bildkonstens områden.

OBS
Allt skall vara Konstsalongen ”Lagårn i Ullsta” tillhanda senast den 4 mars 2017.
För att din ansökan skall beaktas måste anmälningsavgiften vara insatt senast den 4 mars.

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*